mandag den 3. februar 2014

Pilehegn - verdens letteste

Pilehegn er lette at lave, billige og utrolig praktiske. Samtidig ser de dekorative ud og er utrolig lette at passe. 
Pilehegn - let og praktisk
Jeg må indrømme, at det kan være svært at skrive en haveblog. når sneen ligger oven på den bundfrosne jord udenfor. Derfor kiggede jeg nogle af mine gamle havebilleder igennem og kom i tanke om, at der ikke er så frygtelig længde til, at pilehegn skal sættes.

Og lige præcis pilehegn er jeg meget glad for. Jeg forsøgte mig nemlig med pil sidste vinter og synes, at jeg fik lavet en rigtig fin og pæn løsning.
Pilehegn i vækst

Pilehegn på 3 timer

Jeg var ude med en kammerat, der tilfældigvis bor på en gård. Og bagerst i hans have stod en masse pil plantet af en tidligere ejer.

Og i bytte for et par kølige øl fik jeg fyldt bilen godt op med 150 pilestokke af en fingers tykkelse og de røg i jorden, som jeg havde gennemvandet godt i forvejen.

Jeg havde skåret en vinkel på 20 grader i pap, som jeg brugte til at rette stokke ind efter, så alle fik den samme hælding.

Stokkene bandt jeg sammen med ståltråd, som jeg regner med ruster væk på et tidspunkt. Muligvis er det smartere med en slags organisk snor, men ståltråd virkede for mig.

Dagene efter vandede jeg hegnet hver aften og midt på sommeren var hegnet vokset helt utrolig meget. I kan se hegnet i baggrunden på billedet til venstre.

Jeg klipper hegnet to gange årligt og fletter "vildskud" ind i hegnet igen, så det bliver tættere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar