mandag den 13. januar 2014

Verdens hurtigste kartoffelbed

Nye kartofler er noget af det mest lækre. Desværre kræver det en masse arbejde at lave ens eget bed. Eller gør det? Læs med hvordan jeg tryllede 3 kvm ukrudt om til det lækreste kartoffelbed.

Kartoffelbed anlagt på under en time

Hvis du er en fast læser af bloggen her, så ved du, at jeg overhovedet ikke bryder mig om at grave. Og det er min helt uforbeholdne mening, at regneormene er langt bedre til den slags end jeg.

Spørgsmålet er bare, hvordan man får dem til at omdannet et stykke af haven, der er helt vokset til i ukrudt om til den fineste kartoffelmuld?

Begynd i god tid 

Se lige den flotte vinterhimmel
I det tidlige efterår smed jeg en presenning hen over et stykke af stensætningen, hvor jeg havde en ide om, at kartoflerne skulle stå til forår.

Og her knap 5 måneder senere var langt det meste ukrudt formuldet og jorden lige til at arbejde igennem med en kultivator og greb.

En time senere var jorden helt løs og fin til mit kommende kartoffelbed.

Så bliver det vist ikke lettere, hva?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar