mandag den 6. januar 2014

Operation gravefri køkkenhave

At anlægge en køkkenhave kræver gravearbejde. Eller gør det? Her er mit bud på, hvor du kan lade spaden blive stående og lade din lokale avis gøre gravearbejdet.

Regnorme er mægtig glade for at grave, og de er gode til det. Derfor giver det slet ingen mening, at jeg, som ikke gider at grave skal gøre det.

Så jeg fik en tanke, mens jeg sad og læste avis.


Lad skovlen ligge og regnormene grave
Aviser og regnorme

Hvis jeg nu markerer, hvor køkkenhaven skal være og herefter lægger en masse aviser ud. Mon så ikke, at aviserne kan bortskygge græsset?

Og hvor der er dødt plantemateriale og mørkt er der masser af regneorme, ikke?

Hvis min tankerække holder, så burde regnormene nedbryde græstørvet og aviserne under jorden og komposten i løbet af vinteren.
25 kvm klar til næste forår.
Og voilá! Ingen gravearbejde til mig og jorden er fri for græs og ukrudt. Klar til en køkkenhave.

Muligvis skal jeg ud med greben for at løsne op i jorden, men det er langt at foretrække frem for at reolgrave 25 kvm.

Jeg glæder mig til foråret for at se, om jeg virkelig slipper så let.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar